Barion Pixel
Pokémon TCG

Pokémon TCG szabályok

A Pokémon kártyajáték már 2003 óta jelen van a piacon és gyorsan elterjedt széles körben. Csak úgy, mint a Magic the Gathering kártyák esetében itt is előkerültek a drágábbnál drágább kártyák. De hogyan is kell játszani ezt a játékot? Készítettünk egy rövid bemutatót a szabályokról, hogy mindenki gyorsan el tudja sajátítani az alapokat.
Hány kártyára van szükség, hogy Pokémon TCG-t játsszon az ember?
Minden játékosnak pontosan 60 db kártyája van, amely pakli Pokémon kártyákból, energia kártyákból, item kártyákból és trainer kártyákból áll.
Az energia lapok kivételével nem lehet négynél több egyforma nevű lapod a pakliban.
Az első, ismerkedő időszakban a Pokémon TCG játékhoz érdemes előre összeállított paklit választani, amiből számos verziót kínál a gyártó. Amint az alapokat megtanulta a játékos, saját ízlése, preferenciája szerint és játék stílusának megfelelő, személyre szabott paklit tud magának összeállítani, amiben kedvenc Pokémonjai is szerepelnek.
Mi a Pokémon TCG kártya játék menete?
A Pokémon TCG játék lépései és menete relatíve egyszerűen megérthetők, azonban van pár lépés, amit az első küzdelem előtt el kell sajátítani.
Miként kezdődik a Pokémon TCG játék?
Elsőként a játékosok feldobhatnak egy érmét, hogy eldöntsék ki kezd. Ezt a paklik megkeverése követi, majd a játékosok a felső hét felhúzzák és megnézik, hogy van-e benne basic Pokémon. Mindkét játékos egy basic Pokémon kártyát lefelé fordítva maga elé helyez az asztalra (az első hét lap közül), ami az aktív Pokémonja, plusz maximum öt további, tehát összesen hat, basic Pokémont lehet így tartani. Ha nincs egy basic Pokémon kártya sem az elsőként húzott 7 lap között, kötelező mulligant választani (visszakeverni a kezedet és újra húzni 7 kártyát. Mindez addig ismételhető, amíg a játékos szeretné, illetve amíg legalább egy basic Pokémon lapja lesz, azonban az ellenfél minden 7 lapos csere alkalmával egy extra lapot húzhat (a saját paklijából). Ezután a felső 6 kártyát mindkét játékos félre rakja, ez lesz majd a Prize gyűteménye, amiből minden legyőzött Pokémon után kaphat.
Egy játékos egyszerre hat Pokémont tarthat játékban, de csak egy, az aktív Pokémon képes támadni minden körben. A többi az asztalon marad a játékos előtt, az aktív Pokémonnál egy sorral hátrébb, ahol ezek a Pokémonok várják sorukat az ellenfél leküzdésében. Ez a rendszer a Pokémon videó játékban lévő csapatokra hasonlít.
Az aktív és az asztalra helyezett Pokémonok egyaránt fejleszthetők és felruházhatók energiával.
Ha az aktív Pokémonodat legyőzi az ellenfél, akkor az asztalon lévő többi közül, kell eggyel helyettesíteni; ha nincs egyéb Pokémon előtted az asztalon, akkor vesztettél.
Hogy követi egymást a két játékos tevékenysége?
Minden körben az aktív játékos húz egy kártyát a paklija tetejéről; ha kifogytál a lapokból és a következő körben sem tudsz húzni, akkor vesztettél.
Minden körben a következő, hogy az alábbiak közül léphetsz valamit:
  • -A kezedben lévő bármennyi Pokémon kártyát az asztalra teheted (persze a 6-os limiten belül).
  • -Egy és csak egy energia kártyát a kezedből egy asztalon lévő Pokémon (aktív vagy várakozó) kártyához letehetsz.
  • – Fejlesztheted a basic vagy egyes szintű (Stage 1) Pokémonod értelemszerűen egy egyes vagy kettes szintű (Stage 1/Stage 2) fejlődés lappal. (Basic> Stage 1; Stage 1> Stage 2). A Pokémon, ha az adott körben került az asztalra, akkor azonnal nem fejleszthető, illetve körönként egy szinttel léphet előrébb.
  • (Hacsak egy speciális kártya nem teszi mégis lehetővé, pl. Rare Candy.)
  • – Kijátszható tetszőleges számú item kártya.
  • – Kijátszható tetszőleges számú trainer kártya. (Kivéve supporter és stadium lapok, amik körönként egyszer használhatók fel.)
  • – Vissza hívható az aktív Pokémon az aszal hátsó sorába, a visszahívási díj ellenében, ami a kártyán szereplő mennyiségű energia lap a kezedből. Az aktív Pokémont az asztalon lévő többi Pokémon közül kell helyettesíteni.
  • – A Pokémon kártyákon szereplő képességek tetszőleges számban kihasználhatók.
Támadás a Pokémon TCG játékban
Ha a fenti lehetőségeket tetszés szerint használtad az adott körben, akkor az aktív Pokémonod megtámadhatja az ellenfelet. A Pokémon a kártyáján szereplő módon támad, féltve, hogy a megfelelő mennyiségű energiával rendelkezik a kártya. (Az energia nem évül el, kivéve, ha egyéb utasítás olvasható a lapon).
Az ellenfél aktív Pokémonja a támadást counterek formájában szenvedi el, ha ez a szám eléri a Pokémon életét akkor kiesik.
Egy legyőzött Pokémont az asztal hátsó sorába kell visszatenni és egy másikkal az asztalról helyettesíteni (ha nincs másik Pokémon, a játékos vesztett). A játékos, aki kiütötte a Pokémont jutalom kártyát kap a félretett kártyák közül húz a kezébe. Az a játékos, aki a 6. jutalom kártyát is felhúzta nyert.
Ha támadtál és a sérülés/egyéb státusz módosítások lezajlottak, a köröd véget ért, az ellenfél következik. A játék körei addig ismétlődnek amíg az egyik játékos nem nyer!
Miként működik a fejlődés a Pokémon TCG játékban?
A Pokémon TCG kártya játék és a Pokémon videó játékok közt számos hasonlóság van.
Az egyik legnagyobb egyezés, hogy a játékos basic Pokémonja fejlődni képes, az erősebb 1-es és 2-es szintekre, így komolyabb támadása és több képessége segít, hogy az ellenfél Pokémonját kiüsse az ember.
A fejlődés fokozatosan történik, nem lehet átugrani/kikerülni szinteket, kivéve, ha egy kártya specifikusan nem állítja ezt. A fejlődés menete tehát basic, stage 1 és stage 2. Továbbá körönként egy szintet képes egy Pokémon fejlődni és az asztalra való lerakás körében nincs lehetőség fejlesztésre. A két kivétel a GX és az EX Pokémon, amelyek azonnal kijátszhatóak nem szükséges a fejlesztés.
A fejlesztéshez nincs másra szükség mint a fejlesztett formájú Pokémont az alacsonyabb szintű lapra helyezni az asztalon. Ez minden speciális kondíciót meggyógyít, de az élet és sérülés pontok változatlanul maradnak. Ha egy Pokémon a következő szintre fejlődött, akkor az előző szint képességeit már nem lehet használni, csak az aktuálisat.
A fejlesztés/fejlődés történhet (és erősen javasolt így tenni) a várakozó, de asztalon lévő Pokémonok esetén, így erősebbé tehetőek, hogy ha az aktuális aktív Pokémont kiüti az ellenfél, akkor egy erősebbet léptessen az ember a helyére az aktív státuszba.
Hogy működnek a státusz kondíciók a Pokémon TCG játékban?
A Pokémon videojátékokhoz hasonlóan a Pokémon TCG kártya játékban is számos speciális kondícióba kerülhet a Pokémon, így extra előnyhöz juttatva az ellenfelet a harcban.
Ezen speciális kondíciók az alvás (Asleep), égés (Burned), összezavarodottság (Confused), dermedtség (Paralyzed) és mérgezés (Poisoned). Ezeket az adott Pokémon kártya forgatásával lehet jelezni óramutató járásával ellentétesen forgatva alvás (Asleep) esetén, fejjel lefelé összezavarodottság (Confused) esetén, óramutató járásával megegyező irányban forgatva dermedtség (Paralyzed) esetén és egy speciális tokennel jelezve a lapon ha megégett (Burned), vagy mérgezett (Poisoned).
Egyszerre több kondíció is érvényes lehet egy Pokémon esetén, ha ez az effekt a kártya forgatásával jelezhető, akkor csak az utolsó az egyetlen, ami érvényes.
Alvás (Asleep)
Ha egy Pokémon alszik, akkor nem tud támadni vagy elmenekülni. A kártya 90 fokkal el van forgatva óramutató járásával ellentétesen, így jelezve a helyzetet. A köre végén a játékos feldob egy érmét, ha fej, a Pokémon felkel és nem alszik tovább.
Dermedt (Paralyzed)
Ha egy Pokémon dermedt, akkor nem tud támadni vagy elmenekülni a játékos következő körében. A kártya 90 fokban óramutató járásával megegyező irányban van elforgatva. A játékos következő körének végén a dermedtség automatikusan elmúlik.
Égés (Burned)
A Pokémon kártya egy égés tokent kap, jelezve a kondícióját. Az égett Pokémon két sérülés pontot szerez (20 HP) minden kör végén. Ezen sérülés után a játékos feldob egy érmét, ha fej az égésből meggyógyult a Pokémon.
Összezavarodott (Confused)
A Pokémon TCG játék során a zavarodottság hasonlóan működik mint a videójátékban – ha egy összezavarodott Pokémonnal támad valaki, akkor érmét kell feldobni. Ha fej, akkor a támadás a megszokott módon halad tovább, ha írás, akkor a támadás sikertelen és a Pokémon három sérülést (damage) szenved (30 HP).
A Pokémon 180 fokot elforgatva (fejjel lefelé) jelzi az asztalon az összezavarodott állapotát.
Mérgezett (Poisoned)
A mérgezett Pokémon minden kör végén egy sérülést szerez (10 HP).
A fenti kondíciókból meggyógyítható a Pokémon annak fejlesztésével, visszahívásával (az aktív státuszból az asztalra), ami minden kondíciót felold. (De emlékezzünk, hogy az alvó és az ledermedt Pokémon nem tud elmenekülni)
Hogy lehet győzni a Pokémon TCG kártya játékban?
Mint sok más kártyajátékban a győzelemnek jópár módja lehet:
-A leggyakoribb út az ellenfél mind a hat Pokémonjának legyőzése és az összes jutalom kártya begyűjtése. Minden legyőzött, az ellenfél által birtokolt Pokémon után egy plusz kártya juthat a játékos a kézbe, a hatodik után azonnal nyert! (Ezeket a kártyákat a játék kezdetén kellett előkészíteni.)
-A játékos nyer, ha legyőzi az ellenfél aktív Pokémonját és neki nincs egyéb Pokémonja az asztalon.
– A játékos szintén nyer, ha az ellenfél lapjai elfogynak, így nincs miből húznia.
Ha megteszett a játék és szeretnél venni boostert vagy egyéb kiegészítőt erre nézz körbe. 

Related posts

Leave a Comment